Mousetrap Games wyda najnowszą grę Goobsta Games
MOUSETRAP GAMES 19.10.2020

Mousetrap Games wyda najnowszą grę Goobsta Games

Studio gamingowe Goobsta Games podpisało umowę wydawniczą z Mousetrap Games, spółką zależną Oxygen SA, na wydanie jeszcze w tym roku gry pod roboczym tytułem „Train City Station”. Mousetrap Games rozpoczyna tą umową realizację strategii w zakresie działalności wydawniczej grupy kapitałowej Oxygen.

Przedmiotem umowy zawartej między Mousetrap Games a Goobsta Games jest podjęcie przez Strony odpłatnej współpracy w zakresie wydania, promocji, dystrybucji i supportu gry Train City Station (tytuł roboczy) na urządzenia mobilne z systemem iOS i Android. Ważną częścią usług oferowanych przez Mousetrap Games jest analizowanie danych z rozgrywek, lokalizacja gry oraz w razie potrzeby zarządzanie społecznością graczy.

„Cieszymy się, że naszą grę wyda Mousetrap Games. Powierzyliśmy tej spółce licencję na Train City Station, ponieważ podoba nam się ich podejście do biznesu, a obecność na giełdzie zapewnia transparentność. Jestem pewny, że działając razem, we wsparciu naszego wspólnego partnera, firmy The Knights of Unity, mamy większe szanse na sukces na wysoce konkurencyjnym rynku gier mobilnych” – mówi Rafał Stanowicki, członek zarządu Goobsta Games.

Współpracę warto podejmować wtedy, gdy przynosi ona korzyści wszystkim stronom, a w naszej sytuacji kooperacja bazuje na dobrej umowie wydawniczej. Jesteśmy przekonani, że MTG jest tworzone przez silny, zaangażowany i kompletny kompetencyjnie zespół. Przy podejmowaniu decyzji zwróciliśmy także uwagę na duży nacisk na data science w MTG, co ułatwia im adaptację do dynamicznie zmieniającego się ekosystemu na globalnym rynku graczy i gier mobilnych” – dodaje Łukasz Gostkowski, członek zarządu Goobsta Games.

O grze Train City Station

Train City Station to gra o transportowaniu zasobów koleją i rozbudowie miast. Gracz rozbudowuje swój tabor, aby móc przewozić więcej coraz cenniejszych zasobów. Dostarczanie odpowiednich produktów powoduje rozwój miast. Większe miasta produkują cenniejsze i większe zasoby. Prekursorem gry jest Transport Tycoon, choć, oczywiście, gra jest uproszczona, dostosowana na mobile i ograniczona tylko do kolei.

„Mousetrap Games poszukuje w grach innowacji i sposobów na spełnienie potrzeb graczy. Wybraliśmy Train City Station, bo pozwala zbliżyć się do kulis zarządzania pociągami i spełnić fantazję organizowania przejazdów wielu składów po całym kraju, a któż w dzieciństwie nie spędzał czasu na zabawie pociągami i oglądanie z zachwytem ich przejazdów? Myślimy, że niezależnie od miejsca na globie, ta tematyka może być bardzo wciągająca, a doświadczony zespół Goobsta Games zadbał o bardzo dobrą jakość tej produkcji” – mówi Edward Mężyk, CEO Mousetrap Games.

O Goobsta Games

Goobsta Games to wrocławskie studio gamingowe założone przez grupę pasjonatów gier mobilnych i wieloletnich przyjaciół. Zespół tworzą osoby z doświadczeniem w IT, finansach i gamedevie. Część zespołu pracowała wcześniej w największej wrocławskiej firmie gamingowej Ten Square Games.

W zarządzie Goobsta Games zasiadają:

  • Grzegorz Stańczak, game designer pracujący w Ten Square Games przy takich produkcjach jak Let’s Farm, Wild Hunt i innych grach, które łącznie zarobiły w ostatnich latach miliony dolarów;
  • Łukasz Gostkowski, programista, który pracował zarówno w Nokii, jak i w Ten Square Games, gdzie współpracował przy Let’s Farm;
  • Maciej Figiel, drugi programista, który pierwsza grę stworzył w wieku 6 lat, a swoje doświadczenie zdobywał w Nokii;
  • Rafał Stanowicki, który odpowiada za finanse; ma doświadczenie zarówno w polskich, jak i zagranicznych firmach, gdzie odpowiadał za strategię biznesową, monitorowanie cash flow, czy budżetowanie.

Licencja udzielona Mousetrap Games na grę Train City Station przez Goobsta Games jest wyłączna i bezterminowa. Dotyczy korzystania z gry i wszystkich jej części oraz komponentów, bez ograniczeń czasowych i terytorialnych, na wszystkich polach eksploatacji na zasadach określonych w umowie. Licencja obejmuje wszelkie wersje językowe gry i wszelkie platformy mobilne, w szczególności Android i iOS, na których gra może zostać wydana.

Umowa wskazuje obowiązki MTG jako wydawcy, które związane są przede wszystkim z wydaniem gry oraz jej dystrybucją, promocją i marketingiem. MTG zobowiązała się przeznaczyć na produkcję, promocję i marketing gry nie mniej niż 220.000,00 zł.